Het voordeel van het originele luchtfilterhuis is ook,dat het werkt als een drukvulling.Je krijgt nl de koude rijwind mee
DAT en het filter dat getoont is heeft in het midden geen kelk.Dus de koele lucht moet van de zijkant komen en dat geeft weerstand en warme lucht.
De rijwind daar gaat eerst door de radiateur heen en dan zuigt jouw filter die warmelucht op.
Waarom denk je dat alle racemotoren een inlaatcollector hebben die tot vooraan de auto komt ????
Wanneer je een afscherming maakt om jouw filter heen met een buis naar je grill naast de radiateur dan doe je het goed.

Ik snap je verhaal best, maar hij klopt toch echt niet. De kelk van het originele luchtfilterhuis loopt toch ook niet tot onderin de grille. Dus what's the big difference?
Tuurlijk is het beter om een afscherming te maken en een buis van onderin de voorkant van de auto maar het filter. Maar ditzeflde geldt voor de originele situatie net zo goed, die zuigt zijn lucht toch ook van achter de grille aan. Nogmaals: hij zuigt van exact dezelfde plek zijn lucht aan.
Verhaal van drukvulling zul je ongetwijfeld gelijk in hebben.
Ik heb het over dit luchtfilterhuis
dat loopt wel tot vooraan de grill dus koele lucht.
Drukvulling werkt overigens prima op een straat nord motor.
je moet stephan lenior maar eens vragen hoe hij denkt over de filter toepassing zoals jij hem hebt gemaakt.
maar he' het is jouw alfa.jouw ding prima toch.

Haha, ik ken Stephan goed genoeg om te weten hoe hij hier over denkt.
Het is ook niet optimaal, dat zeg ik ook niet, maar dat is het origineel ook niet. Het best zou zijn de rechter binnenste koplamp verwijderen en daar een aanzuigbuis maken, maar dat ga ik niet doen. Een aanzuigbuis en een hitteschild zouden een andere, iets minder goede optie zijn, maar heb ik momenteel ook nog geen zin in.
Voor een Juul als de mijne, die alleen op straat gebruikt wordt, is mijn oplossing prima. Dat verschil wat bovenstaande oplossingen zouden bieden zou ik in mijn gebruik haast niet merken.
Ze loopt perfect (en exact hetzelfde als voor de conversie) met deze oplossing en dat terwijl er scherpere nokkenassen in zitten en ze redelijk rijk is afgesteld. Vertel mij maar wat het grote probleem zou moeten zijn?