Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 508
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 15:04

Klinkt goed, maar wel nog relatief veel draaibewerkingen aande schijven. Voor iemand met de juiste spullen geen probleem, maar ik denk dat de opel schijven met de alu spacers eenvoudiger is voor de Alfist zonder hi-tech tools.

Is er ook een schijf te vinden die eigenlijk iets 'te hoog' is? Dan hoef je maar de voorkant (wieltapeindenvlak) af te draaien om mooi in het midden vande klauw uit te komen.

Een spacer tussen remklauw en fusee vind ik maar eng.

Keep up the good work!
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 15:13

Klinkt goed, maar wel nog relatief veel draaibewerkingen aande schijven. Voor iemand met de juiste spullen geen probleem, maar ik denk dat de opel schijven met de alu spacers eenvoudiger is voor de Alfist zonder hi-tech tools.

Is er ook een schijf te vinden die eigenlijk iets 'te hoog' is? Dan hoef je maar de voorkant (wieltapeindenvlak) af te draaien om mooi in het midden vande klauw uit te komen.

Een spacer tussen remklauw en fusee vind ik maar eng.

Keep up the good work!
Ik heb gekeken tot: Veel te hoog, maar daar zat helaas ook nix bij :cry: :cry:

Maar is die spacer wel nodig is de vraag. :?: Wie kan ff wat meten aan zn 105 MET Brembo's??

Wat ik graag zou willen weten is het volgende:
Wat is precies de maat tussen de achterzijde van je wielnaaf (aanlegvlak van je spacer) en de binnenste remzuiger in geheel ingeduwde toestand
:?:Wie-oWie :?:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo jan 19, 2005 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 508
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 15:16

Wat wil u weten?

(ik heb alu spacers, 88mm Monza schijven en Brembo TS klauwen en een Giulia)
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 15:23

Das ook wat. Al reactie voordat mn brigt staat...:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 508
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 15:28

En daarbij kunnen we ook nog niet verder dan dit bij elkaar vandaan wonen. De digi-snelweg staat voor niets.

Ik zal het vanavond even nameten
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 15:49

@eenieder:

Vergelijk dit eens. Zijn bijna goed, alleen te veel gaten.

Dit is Alfa:

Afbeelding

Dit is Mercedes:

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 16:07

Heel goed Bartman. Daar heb ik dus ook een tijd mee zitten sparren. Maar om in die gatenkaas nog eens 6 erbij te maken??? ](*,) En het hoogte probleem blijft...
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 16:10

Maar om in die gatenkaas nog eens 6 erbij te maken??? ](*,)
Jij wilde geventileerd toch? ;)
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 16:21

Ohhhhh neeeeeeeeeehhhh Grrrrrrrr, nee ziet zoveeeeeeel :!: :!: :!: :!:

Ventileren :?: Stoken :?: of Fitten :?:

Wat doe je ook maar weer Dirk...... :wink: :blue_lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 16:34

Blanks moeten we hebben.

Maar wat de 2mm in de praktijk doet. Ik weet het niet. Remblokken kunnen ook ongelijk slijten. Dit lijkt erop.

Iemand een antwoord.

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 16:39

Concentreer je op de Hoogte van de schijven.
Alles wat afwijkt moet of bewerkt worden of heeft een spacer nodig.
Dan is een Monza/Senator gewoon de beste oplossing.
Je hebt alleen een spacer nodig en een boortje 12mm

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 19:16

Ben ik nu de enige die met de Audi schijven aan de gang is geweest?

Ging echt eenvoudig. Steek 4x108 met iets te grote gaten voor persbouten, maar wel goede referentie voor boren van 4 nieuwe. Buitendiameter net iets te groot. Binnengat net iets te klein (geldt volgens mij voor bijna alle alternatieven). Dikte 100% OK. Alu spacer van ca. 15mm dik. Remt al 10.000km fantastisch.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: TUNING 105

wo jan 19, 2005 19:48

Kjik eens even naar de schijf van een Alfa 6 is 6 mm in diameter kleiner en het hart is te groot. Geen spacers nodig en die 3 mm staat ook vaak als rand op een versleten schijf.

AG

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 508
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do jan 20, 2005 10:00

@Arjen,

Ik heb alles opgemeten. Zie onderstaande schets. Dit is niet op schaal dus let even goed op.
Oh ja, ik heb dus niet de remblokken getekend maar de oplegvlakken.

Belangrijk!! ik heb een spacer van maar 9.5 mm!! (is eigenlijk voor de Porsche remtangen)
Een spacer van 10mm is inderdaad beter omdat de schijf dan beter centreert. (ik heb iets van mijn klauwen moeten afvijlen omdat ze anders aan één kant de schijf raakten.

Hou dus rekening met die 0,5 mm bij het bepalen van je afmetingen van de gewenste schijf! De ideale schijf zou dus een totale hoogte van 59 mm moeten hebben en verder geen draaiwerk aan naafgat.

M.b.t. de diameter: de afstand tussen buitendiameter schijf en bovenkant blok is 2.9 mm. Dus de schijfdiameter mag zelfs iets van 266mm bedragen.

Afbeelding
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

do jan 20, 2005 18:41

:thumbs:

Thanks Wilbert:

ZO help je elkaar !!!!!!!

Je remblokken slijten trouwens ongelijkmatig ... :blue_lol:

Die tip van die 10 mm ben ik iid blijk mee, want ik had de tekening al teruggebracht tot 9.5.

Is 10.5 dan niet beter??? als ik het zo bekijk??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Tuning onderwerpen”