Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jul 05, 2005 14:41

G-San: wat zijn dat voor bougie connectors? Of zijn het minibobines?
Weet jij wat er kwa coil on plug past op een TS ?

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

za jul 09, 2005 20:00

@Kai,

BMW pen bobines (8X), heb je wel een extra voorversterker nodig om te kunnen aansturen.

Gerhard

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

za jul 09, 2005 20:13

G-San: bedoel je extra tov normale Coil-Ons? Of tov de standaard TS installatie ?

Andretti Molletti

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

za jul 09, 2005 20:52

Om deze bobines aan te sturen vanuit een after market (programmeerbaar) motormanagementsusteem gebruik je eindtrappen om de bobines correct aan te sturen vwb de laadtijd van de bobines. Zodoende hoef je de laadtijd (contacthoek) niet softwarematig uit te rekenen en volstaat het een impuls naar een eindtrap te geven waarop de ontsteking vonkt. Alleen de timing wordt dus vanuit het MM bepaald.
Per bobine een eindtrap. Er zijn ook bobines met geintergreede eindtrap.. (Toyota mutshibushi etc etc) maar die zijn vast fors duurder.


Toch G-san???

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

za jul 09, 2005 20:58

Ja maar dat ligt er natuurlijk aan of je MM de laadtijd zelf kan "berekenen" en voldoende stroom kan schakelen om de bobinetjes direct aan te sturen....
Geen extra extra modules dus.

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

zo jul 10, 2005 13:14

Omdat in t geval van wasted spark 4 bobines (cyl 1+4) tegelijk aangestuurd moeten worden, dit vraagt een flink schakel vermogen van een std. ecu of stand alone.

Andretti Molletti

Re: RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

ma jul 11, 2005 23:05

Ja maar dat ligt er natuurlijk aan of je MM de laadtijd zelf kan "berekenen" en voldoende stroom kan schakelen om de bobinetjes direct aan te sturen....
Geen extra extra modules dus.
kan ook en als de eindtrap uitfikt kan je dan een compleet nwe MMcomputer kopen...
Heeft beide zijn voordelen he ;)

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

ma jul 11, 2005 23:06

Maar Dre die kan ik toch zelf wel repareren !

Andretti Molletti

Re: RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

ma jul 11, 2005 23:14

Maar Dre die kan ik toch zelf wel repareren !
Jij wel...maar er zijn meer dan 1 MMsystemen ;)
En in de racerij is het vervangen ve eindtrap wel sneller dan een ECU... en goedkoper!

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jul 12, 2005 10:03

Voorkomen is beter dan genezen.

Scuderia 1

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jul 12, 2005 12:17

ben ik helemaal mee eens
zeker als ik dan het leidend voorwerp ben :?

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jul 12, 2005 12:25

Niet zeuren ik ben al allerlei mooie speeltjes voor je aan het verzamelen !
Een Motec had je toch ?


Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jul 12, 2005 12:28

Wat voor eentje ?


Terug naar “Tuning onderwerpen”