hondaman
Member
Member

inlaattraject 2.0 ts 8v

vr jul 24, 2009 16:51

Ik zie verschillende aanpasssingen voor de luchtfilterbak van een twinspark motor voorbijkomen.De een heeft een open luchtfilter rechtstreeks op het gasklephuis,en zegt dat ie veel vermogen heeft.Een ander zegt dat je een luchtfilterbak met een lange pijp moet hebben,omdat je anders geen koppel hebt.Ik heb zelf een pijp van ca. 20cm.op de gasklephuis,en daar een open filter op.Ik heb wel veel koppel,bij lage toerentallen,bij hoge toeren vind ik de motor niet echt lekker lopen.Er is geen lekker "vol"geluid,meer een wat roffelend geluid.Omdat het blok niet in een 75 zit kan ik er niet even een standaard luchtilterbak aanhangen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee.
Giulia 2.0 TS

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: inlaattraject 2.0 ts 8v

vr jul 24, 2009 21:07

Als je een open filter of kelken hebt, zal je vooral bovenin de toeren veel vermogen hebben. Het verbruik en het koppel onderin is alleen wat minder gunstig daarmee. Met een origineel inlaatspruitstuk en dergelijke krijg je puls-druk-vulling, waardoor je onderin en in het middengebied veel koppel pakt, maar topvermogen moet inleveren.

De vraag die je moet stellen is dus vooral, wat wil je zelf? Veel vermogen bovenin? veel koppel onderin? een compromis? Moet het herrie maken of juist stil zijn? Als jij je wensenlijstje geeft en je realiseert dat er altijd keuzes gemaakt moeten worden kunnen mensen gericht advies geven hoe je jouw voorkeur kunt bereiken.
Laatst gewijzigd door WhizzMan op za jul 25, 2009 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

hondaman
Member
Member

za jul 25, 2009 11:31

maar waarom heeft een TS dan een inlaattraject wat ongeveer 2 keer zo lang is als een gewone Nord 2.0?Het is in principe ongeveer hetzelfde blok.
Giulia 2.0 TS

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 25, 2009 12:05

Een nord heeft geen variabele timing op de inlaatnokkenas.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 18, 2009 17:45

inlaat traject werk t het beste geforseerd...

orginele bak met beter filter goed afgesloten en zorgen dat deze alleen geforseerd koude lucht uit de bumper kan pakken.... kan ook een open filter als je er maar een huis voor maakt en koude lucht laat aanzuigen als je een oprn filter hebt gewoon ergens heb je totaal geen winst alleen maargeluid. het beetje koude lucht dat je kan pakken door evt rijwind word weer verwarmt door je gasklephuis en je carterventilatie... dus ahelpt alleen als je geforseerd echt koude lucht pakt en het liefst die andere 2 boosdoeners ook aanpast....
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 19, 2009 05:50

Je besloot eens een paar topics met een baard omhoog te gooien, Pieter ? ;)

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 19, 2009 17:50

owwww lol had de datum niet eens gezien.... :oops:

dan maar een beetje scheren hoor :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

marcel12
Member
Member
Contacteer: Website

di okt 20, 2009 01:06

Zie Alfa forum, luchtfilter aanpasing
Ben Marcel Violier van Arese-Tuning. Voor meer info zie mijn website. www.arese-tuning.nl

Terug naar “Tuning onderwerpen”