Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7037
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: twin turbo

vr jun 05, 2009 19:42

Heb je deze al eens gezien? Deze is dus van Stephan...
Afbeelding

even een foto'tje gestolen van de Squadra site.. :oops: Meer info kun je hier vinden. :wink:

V6 oliepomp is sterk zat en levert voldoende. Mocht je meer willen kun je de tandwielen in de kop wisselen voor dei van een GTV 2.0 v6tb of een 24v, deze draaien sneller rond. Je kunt dan geen stroomverdeler ala 75/ GTV6 meer aandrijven...

Veel plezier morgen. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

edwin.k

RE: twin turbo

di jun 16, 2009 19:29

Hoi allemaal,

Hier dan eindelijk een foto update van wat er tot op heden gebeurt is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag 6 Juni bij de opendag van dax benelux geweest. De opkomst was goed, en er waren ook zeer mooi gebouwde auto's aanwezig. Verder nog wat ideeen uitgewisseld en uiteraard bekeken wat er aangepast moet worden aan de auto om het blok zoals ik hem wil hebben pas te krijgen.

Roeltje 164

Re: RE: twin turbo

di jun 23, 2009 17:54

Dax van Squadra is een 24v met van die speciale nokkenassen...
En als je weet hoe dat ding van kiet gaat... denk je niet eens meer na over die haardrogers..... 8)
I know... :lol: 8) en valhelm hoofdzaak :wink: , das pas een geel gevaar :shock:

Roeltje 164

Re: RE: twin turbo

di jun 23, 2009 17:55

Heb je deze al eens gezien? Deze is dus van Stephan...
Afbeelding

even een foto'tje gestolen van de Squadra site.. :oops: Meer info kun je hier vinden. :wink:

V6 oliepomp is sterk zat en levert voldoende. Mocht je meer willen kun je de tandwielen in de kop wisselen voor dei van een GTV 2.0 v6tb of een 24v, deze draaien sneller rond. Je kunt dan geen stroomverdeler ala 75/ GTV6 meer aandrijven...

Veel plezier morgen. 8)
Mooi hé zo'n 24v 164 motor..... 8) :wink:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7037
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: twin turbo

di jun 23, 2009 19:42

van deze kant gezien wel ja :wink: .... vanaf de andere kant vind ik hem minder mooi. maar dat komt dan weer doordat hij eigenlijk dwars in een 164 hoort te liggen, in de lengte komt hij dan niet zo goed uit de verf. :(

Maar in een voorwielaandrijver is het zo ongeveer wel de mooiste motor die je onder de kap kunt hebben. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: twin turbo

vr jul 03, 2009 09:56

Ligt nu 3.2GTA blok in ding van Stephan.. :shock:

Afbeelding
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Roeltje 164

RE: twin turbo

vr jul 03, 2009 11:08

Zowww :shock: aardige lucht kelk aanzuig luchtfilter ding

edwin.k

RE: twin turbo

zo jul 12, 2009 23:45

Hoi allemaal,

Hier nog even een vraag voor de kenner. Ik wil graag even jullie mening en of ervaring horen over waar ik het beste in het blok de aanvoer en retour leidingen kan plaatsen voor de olie en waterleidingen van de twee ko3 turbo's.
Misschien dat iemand hier bruikbare info over heeft. Bij voorbaat dank.

Groet,
Edwin

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: twin turbo

ma jul 13, 2009 14:32

Aanvoer Olie net als bij een GTV TB op de kop.
Je hebt maar HEEL weinig olie nodig. Normaal wordt er zelfs een restrictor geplaatst.
Dus als je van een kop aftapt en dan splitst zou het moeten kunnen.
Retour is nog eenvoudiger: direct in de carter. Zoek gewoon de juiste verloopstukkies en wees niet bang om te boren!!

Toevoer: Dus met een adaptor dingetje naar de kop in waar het dopje van de hoe heet dat ding ook al weer zit (als er maar oliodruk is).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Retour: Gat in de karter. Vette slang of buis dr heen, klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: twin turbo

ma jul 13, 2009 14:37

Wat betreft het water.
Dat is wat creatiever met buizen maar in principe kun je ze van de naar de kachel en van de kachel af tappen en invoegen.
Snapje ?
Dus parallel aan de verwarming eigenlijk. Daar zijn de buisjes mooi op maat en lopen ze niet te veel in het zicht zodat je er fijn een T danwel Y stukje tussen kunt plaatsen..

edwin.k

RE: twin turbo

ma jul 13, 2009 20:50

Hoi Kai,

Bedankt voor je uitgebreide, en zeer duidelijke reactie. Trouwens leuke foto's, dat geeft de mens weer wat extra motivatie om nog meer de garage in te duiken.

Groet,
Edwin

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: twin turbo

ma jul 13, 2009 20:53

Idem voor jouw fotos !!!!

En deze moet je ook even bekijken hoewel niet direct ON-topic: http://www.hiperformancestore.com/

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: twin turbo

di aug 11, 2009 16:49

Misschien moet je ook eens Molleti vragen wat hij van de Nissan 300ZX 3.0 V6 twin turbo weet en hoe die staat qua motermanagement bv & turbo piping, FMIC, etc tov een Alfa V6 die je wil twin chargen.

kan je een berg werk schelen als daar eventueel zelfs onderdelen van te gebruiken zijn anders is het misschien nuttig als alleen voorbeeld.

grtn
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7037
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: twin turbo

di aug 11, 2009 21:58

project is (helaas) al gestopt... :wink:

300 ZX heeft een zeer ondergewaardeerde motor. de VG30DET is de voorloper van de huidige motor in de GTR. standaard motor kan makkelijk 400 pk aan, alleen andere turbo's en chip is dan genoeg. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Tuning onderwerpen”