Hey Marcel,
Interessant topic, inderdaad allemaal zo hoe je het verteld

.
Er wordt wat verteld op het internet en gedaan in het echt ook, door de software achter de bank.
Het is heel simpel het vermogen wat te doen stijgen ,door na de test lichtjes op de rem te duwen waardoor het negatief vermogen hoger wordt en daardoor het motorvermogen stijgt.
Wij gebruiken thuis een vermogensbank van SUN (of maha) RAM XII (weet het juiste type niet vanbuiten), hier zit een wervelstroom rem op tot 200 kW, snelheid max is 200 km/u, volgens MAHA kan deze rem tot 400 kW aan, enkel de electronica moet aangepast worden.
Echter zijn er weinig auto's die we moeten doen met meer vermogen dus.
Wij meten enkel het vermogen op de wielen en doen geen berekening naar de motor toe, we kijken gewoon of de meter niet te fel in de min gaat wat betekend dat er iets in de aandrijving voor te grote verliezen zorgt.
mvg,
Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI