Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4259
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Tuning van de 2.0TS 8v: Hard(er) voor weinig?

di sep 09, 2008 19:10

Kijk hier eens!!

Gebruikersavatar
bakkebaard
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: za mar 01, 2008 12:53
Locatie: Rotterdam

RE: Tuning van de 2.0TS 8v: Hard(er) voor weinig?

vr sep 12, 2008 17:20

Ik heb hier in het kader van beginners budget-tjoening voor straat-gebruik ook wel wat vragen over..

Hoe zit het met de catalysator? Heb hier en daar al wat gelezen erover (onder andere op de site van squadra), om het regelblokje weg te halen en een pijp te monteren. Wat zijn hier de ervaringen over?
De luchtklep moet toch ook aan te passen zijn, en heeft dit nut?
En de plek waar hij de lucht pakt, toen ik hem kocht was de pijp-gedemonteerd die van de filterdoos naar de bumper loopt. Heb hem er zelf weer opgezet, maar merk geen verschil.
"Sport" Bougiekabels, nut of onzin..er is hier een hoop van te koop.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Tuning van de 2.0TS 8v: Hard(er) voor weinig?

zo sep 14, 2008 00:43

sorry, stomme opmerking
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Tuning van de 2.0TS 8v: Hard(er) voor weinig?

di sep 16, 2008 15:20

Kop vlakken, hoeveel mm mag hier maximaal af? Moet de 2 koppen nog naast elkaar leggen (vanavond waarschijnlijk) of de 75 en 155 kop hetzelfde qua hoogte zijn, verbrandingskamer bedoel ik dus..
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: Tuning van de 2.0TS 8v: Hard(er) voor weinig?

di sep 16, 2008 18:24

Kop vlakken, hoeveel mm mag hier maximaal af? Moet de 2 koppen nog naast elkaar leggen (vanavond waarschijnlijk) of de 75 en 155 kop hetzelfde qua hoogte zijn, verbrandingskamer bedoel ik dus..
Volgens de Alfa 75 Reparatur Anleitung is de Zilinderkopfhohe min i 134.5
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Tuning van de 2.0TS 8v: Hard(er) voor weinig?

di sep 16, 2008 22:10

Kop vlakken, hoeveel mm mag hier maximaal af? Moet de 2 koppen nog naast elkaar leggen (vanavond waarschijnlijk) of de 75 en 155 kop hetzelfde qua hoogte zijn, verbrandingskamer bedoel ik dus..
Volgens de Alfa 75 Reparatur Anleitung is de Zilinderkopfhohe min i 134.5
Daar had ik niet eens aan gedacht, heb die van de 155 in PDF.
Daar staat "minimum permitted hight after facing 134.9mm
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Tuning onderwerpen”