Dirk-33
Guru
Guru

Mistlamp clipjes 33/75

zo jun 17, 2018 22:29

De beruchte mistlamp clipjes zijn al jaren niet meer leverbaar, en dus heb ik ze maar 3d geprint.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het zwarte clipje is origineel, het witte is het 3D geprinte clipje. Exact hetzelfde dus op de kleur na. Maar je ziet er niks van als het geïnstalleerd is.

Zijn van Nylon, dus niet dat goedkope en slechte PLA plastic wat je vaak ziet bij 3d geprinte items. Dit is echt sterke en professionele kwaliteit.

Als je ze op de mistlamp pinnetjes klikt, voelen ze exact hetzelfde als de originele.

Hoe duur dan? Helaas zou ik ze graag voor 1 a 2 euro per stuk aanbieden, maar als consument bij 3D printen betaal je nu eenmaal per stuk en krijg je dus geen schaalvoordeel als je er meer laat maken. Ze zijn te koop via Shapeways, die printen ze op bestelling.
Via deze link:

https://www.shapeways.com/shops/alfa-parts

de witte clipjes kosten 4 euro per stuk, maar je kunt ze ook in het zwart krijgen dan zijn ze 5 euro per stuk. helaas zit dat puur in de hogere materiaalkosten die Shapeways berekent voor zwart nylon.

Daar kun je met paypal of credit card bestellen.

Mocht je dat niet willen, dan kan je dat ook in een PB laten weten, dan kan ik er zelf een paar bestellen die je gewoon kan ophalen in Eindhoven of ik verstuur ze in een envelop na bankoverschrijving.
Prijzen zijn dan hetzelfde, alleen scheelt het misschien een beetje op verzendkosten ofzo.

Omdat jullie allemaal Nederlanders zijn:
Verdien ik er iets aan? Ja ik krijg een paar cent per verkocht clipje, maar echt rijk wordt ik er niet van. Ik heb er ook wel wat tijd inzitten natuurlijk. En ze zijn nog steeds goedkoper dan de 9 euro per clipje die sommige bedrijven durven te vragen.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Mistlamp clipjes 33/75

zo jun 17, 2018 23:32

Mooi initiatief!

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 18, 2018 14:57

Goed werk!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

brolli21
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma jun 18, 2018 17:09

Goed initiatief,die dingen waren al slecht te krijgen toen ik mn 75 nog dailyde,10 jaar geleden :x
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Panda 1,2 Dynamic '04
Audi A4 Avant 1,8t quattro '05

Zimmer
Newbie
Newbie

ma jun 18, 2018 19:32

Ik was niet de enige dus :P Ik heb ze op een stammetje laten printen om de kostprijs omlaag te krijgen. Voor je dit materiaal gebruikt moet je het eigenlijk wel even aflakken, het zuigt nogal wat water op, vorig jaar achter gekomen bij het testen van een prototype op het werk #-o

Afbeelding
90 & GT

Dirk-33
Guru
Guru

ma jun 18, 2018 21:18

Ja leuk gemaakt ook! Ja dat stammetjes verhaal heb ik ook aan gedacht, maar je betaalt voor een combinatie van hoeveelheid materiaal, printtijd en volume dus het maakte in mijn geval weinig uit. Veel printbedrijven hebben ook meerdere prints op dezelfde printer aan staan dus volume is niet altijd lonend.

Van dat water opzuigen, dat is een goede tip. maar aangezien we hier op werk ook dit materiaal regelmatig onder de olie hebben zonder problemen heb ik er niet naar gekeken verder.

Terug naar “Te koop”